کیا برای اولین بار در سال 2006 هاچبک کامپکت جدیدی بنام سید را معرفی کرد. این خودرو روی پلتفرم مشترکی با هیوندای الانترا، هیوندای i30 و کیا سراتو ساخته شده بود و در سه نسخهٔ هاچبک پنجدر، هاچبک سهدر و استیشن به تولید رسید. نسل اول این هاچبک کرهای با تجربهٔ فیسلیفتی در سال 2010 تا سال 2012 روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه ژنو همین سال رسماً نسل دوم سید برای اولین بار رونمایی شد. طراحی این نسل بهطور کامل نسبت به قبل متحول شده و طبق زبان طراحی جدید کیا شکل گرفته بود. نسل دوم سید هم مانند قبل در سه نسخهٔ هاچبک پنجدر، هاچبک سهدر و استیشن ساخته میشود اما نسخهٔ هاچبک سهدر آن Pro Ceed نام گرفته است. این نسل همچنان در حال تولید است اما برای مدل 2016 فیسلیفتی جزئی را تجربه کرده است. در این نسل همچنین یک نسخهٔ اسپرت بنام GT هم به خانوادهٔ سید اضافه شده که از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری توربو با 204 اسب بخار قدرت استفاده میکند. در این دوئل اما به جهت هماهنگی با رقیب بریتانیایی ما پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ سید را انتخاب کردهایم که یک واحد 1.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است. این موتور 100 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
همچنین ببینید
بررسی پروتوتایپ کیا استینگر GT جدید
کیا مدتهای مدیدی است که به عنوان یک خودروساز سطح میانی مطرح بوده و خودروهای …