خودروهای چهار درب شیک با فرمی لیفت بک توسط خودروسازان مشهوری چون مرسدس بنز، آئودی و فولکسواگن عرضه میشوند. شما میتوانید بامو یا حتی کیا را به این لیست اضافه کنید. سری 4 گرن کوپه و استینگر کاملاً جدید ورقهای بازی این دو برند در کلاسی سطح بالا هستند؛ اما کدام خودرو بهتر است؟ شما کدامیک را انتخاب میکنید؟ این سؤالات موضوع امروز “نیش گاز” ما هستند!
بامو همواره محصولات دوستداشتنیای را عرضه کرده و این خودرو نیز با سیستم چهار چرخ محرک، پیشرانه 4 سیلندر کممصرف و حتی گیربکس دستی در دسترس است؛ اما برای این مقایسه ما روی مدل 440i تمرکز کردهایم که دارای طراحی دیفرانسیل عقب است. قلب تپنده این باواریایی خوشتیپ پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری خطی با قدرت 320 اسب بخار است. حداکثر گشتاور نیز برابر با 447 نیوتون متر است. این پیشرانه به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با تعویضهای نرم و سریع متصل شده است.
ترکیب این قوای محرکه میتواند خودرو را ظرف مدت 4.8 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف سوخت به ترتیب 11.2/7.3/9.4 لیتر در هر صد کیلومتر را دارد. اما به جدیدترین محصول کیا یعنی استینگر میرسیم. این خودرو قطعاً سر و صدای زیادی را به راه انداخته و دارای بدنهای زیبا و گیراست؛ اما آیا کیا چیزی بیش از یک ظاهر زیبا برای عرضه کردن دارد؟
مدلهای GT قطعاً حرفهای زیادی برای گفتن دارند. این مدل از پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربو با قدرت 365 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتون متر سود میبرد. یک پیشرانه 8 سیلندر اتوماتیک بهصورت استاندارد روی استینگر GT نصب شده اما شما میتوانید سیستم دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک را انتخاب کنید. برای افرادی که بیشتر به فکر مصرف سوخت هستند یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو در مدلهای پایه وجود دارد که قدرت قابلاحترام 255 اسب بخاری را ارائه میکند.
در پایان به بحث قیمت میرسیم. بهای کیا استینگر GT از حدود 40 هزار دلار آغاز میشود که حدود 10 هزار دلار ارزانتر از نسخه پایه بامو 440i بوده و این خود یک فاکتور مهم است. با تمامی این تفاسیر به نظر نمیرسد قیمت روی دل افراد خیلی تأثیر داشته باشد! اینطور نیست؟ شما کدامیک را انتخاب میکنید: آلمانی کارکشته و محبوب یا آسیایی مدعی و جویای نام؟!