تسلا مدل S برای اولین بار در سال 2012 رسماً معرفی و به بازار عرضه شد اما بااینحال هنوز هم توانایی رقابت با خودروهای جدیدتر را دارد مخصوصاً در زمینه شتاب و مسابقات درگ. حالا این سدان الکتریکی آمریکایی در جدیدترین نبرد خود به یک مسابقهٔ درگ با کیا استینگر دعوت شده است. این درگ توسط تاپ گیر انجام شده و در آن قویترین نسخهٔ استینگر یعنی GT در برابر ضعیفترین نسخهٔ مدل S یعنی 75D قرار گرفته است. هرچند این دو خودرو متعلق به دو دنیای متفاوت هستند و یکی از پیشرانهٔ بنزینی سنتی استفاده میکند و دیگری به قوای محرکهٔ الکتریکی مجهز است ما از لحاظ اعداد بسیار به هم نزدیک هستند.
پیشرانهٔ بنزینی استینگر 370 اسب بخار قدرت تولید میکند که کل آن به چرخهای عقب منتقل میشود درحالیکه 367 اسب بخار قدرت موتورهای الکتریکی مدل S به هر چهارچرخ انتقال میابند. هرچند تسلا از لحاظ قدرت کمی پایینتر از کیا قرار میگیرد ولی در گشتاور کاملاً جبران میکند زیرا گشتاور 660 نیوتن متری آن اختلاف قابلتوجهی با 510 نیوتن متر گشتاور استینگر دارد. البته سدان کرهای با 1909 کیلوگرم وزن، حدود 200 کیلوگرم از رقیب آمریکایی سبکتر است که این میتواند گشتاور کمتر آنرا جبران کند. بنابراین هر یک از این خودرو نسبت به حریف خود برتری و مزیت خاصی دارد که موجب میشود پیش از آغاز رقابت پیشبینی برندهٔ آن سخت باشد. درهرحال دو خودرو پشت خط شروع قرار گرفته و آمادهٔ آغاز رقابت میشوند. بهمحض صدور فرمان شروع، تسلا با استفاده از گشتاور عظیم و سامانهٔ چهارچرخ محرک خود، از همان ابتدا استینگر را پشت سر میگذارد. این اختلاف در ادامهٔ مسیر بیشتر میشود و نهایتاً سدان الکتریکی با اختلافی فاحش، رقیب بنزینی خود را مغلوب میکند.
در رابطه با این درگ جذاب نکتهٔ مهمی قابلذکر است. موتورهای الکتریکی تمام گشتاور خود را فوراً و بدون هیچ تأخیری ارائه میکنند درحالیکه موتورهای بنزینی با افزایش دور موتور و در بازهٔ خاصی حداکثر قدرت و گشتاور خود را تحویل میدهند. علاوه بر این، پیشرانهٔ استینگر از نوع توربوشارژ است و بنابراین در آغاز حرکت باید کمی صبر کند تا توربوها بهطور کامل فعال شوند درحالیکه در همین زمان تسلا تمام گشتاور خود را به چرخها انتقال داده و کاملاً جلو میافتد. البته استینگر حاضر در این رقابت به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز نیست ولی وجود این سیستم هم احتمالاً تفاوت چندانی را به همراه ندارد.