بررسی کیا سول 2017

کیا سول یکی از متمایزترین خودروهای بازار بوده و برای سال 2017 به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به استایل ظاهری متفاوت‌تر اشاره کرد اما مهم‌ترین تغییر سول Exclaim 2017 پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربوی ارتقا یافته است.

این پیشرانه قدرت و گشتاور بیشتری داشته و این موضوع را در هنگام حرکت احساس می‌کنیم. این بار شانس داشته‌ایم تا با کیا سول Exclaim 2017 خاکستری تیتانیوم رنگ آشنا شویم.

پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربوی GDI سول 40 اسب بخار قدرت و 61 نیوتون متر گشتاور بیشتری دارد. از تغییرات ظاهری خودرو می‌توان به چراغ‌ها و مه شکن‌های بازطراحی شده و ظاهر گیراتر بخش عقب و جلو اشاره کرد. در دسترس بودن دو درگاه شارژ USB و صندلی سرنشین با تنظیم در 8 جهت از دیگر ویژگی‌هایی هستند که باعث راحتی بیشتر می‌شوند.

کیا سول Exclaim 2017 با بهای 22650 دلاری تریمی مخصوص و ویژگی‌های اسپورت تری داشته که از آن جمله می‌توان رینگ‌های 18 اینچی، تریم بدنه با جزئیات قرمز، جلوپنجره‌ای با جزئیات کرومی، نشان عقب منحصربه‌فرد سول و اگزوز کرومی (برای اولین بار) اشاره کرد.

این خودرو به‌صورت استاندارد از پوشش چرم، غربیلک فرمان D شکل، استارت دکمه‌ای با کلید هوشمند و سیستم UVO یکپارچه با اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد.

خودروی حاضر در تست از پکیج تکنولوژی 3 هزار دلاری کیا بهره می‌برد. این بسته دربردارنده‌ی سیستم ناوبری، غربیلک فرمان گرم شونده، مه شکن‌های LED و سیستم پایش نقاط کور است. همچنین سانروف پانورامیک نیز با بهای هزار دلاری در دسترس است. بهای کلی خودرو به همراه هزینه‌ی تحویل در مقصد به 27620 دلار می‌رسد.

اما با قدم گذاشت به داخل کابین شاهد طراحی شیک و هوشمندانه‌ای هستیم. دوخت‌های مشکی با جزئیاتی طلایی روی صندلی‌ها، داشبورد و غربیلک فرمان خودنمایی کرده و جلوه‌ای بسیار شیک دارند. صندلی‌های چرمی خودرو نیز حمایت خوبی از بدن به عمل آورده و راحتی مناسبی دارند. در کابین سول از مواد باکیفیت و نرم استفاده شده و نورپردازی خوبی نیز دارد. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توان به نشان دهنده‌های اسپورت، کنترل‌های موجود روی فرمان، بلندگوهای گرد روی داشبورد و کنترل‌هایی اشاره کرد که عمده تمرکز آن‌ها روی راننده است.

در بخش عقب فضای مناسبی برای پاها و سر وجود داشته و دو نفر احساس کاملاً جادار بودن خواهند داشت. ورود و خروج به داخل کابین مخصوصاً برای افراد بالغ کاملاً راحت بوده چراکه پروفایل کلی خودرو ارتفاع بالایی دارد. صندلی‌های عقبی نیز توانایی تا شدن 60/40 را دارند.

نیروبخش سول Exclaim 2017 پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربوی تازه ارتقا یافته ای است که قدرت 201 اسب بخاری دارد. کیا می‌کند این خودرو در سیکل ترکیبی مصرف 8.4 لیتری دارد. این پیشرانه‌ی توربو به گیربکس 7 سرعته دوکلاچه ی جدیدی متصل شده است.

بزرگ‌ترین انتقاد خبرنگاران و مشتریان به این خودرو قدرت کم بوده است؛ اما در این مدل همه‌چیز تغییر کرده است. طرفداران سول مدت زیادی منتظر قدرت بیشتر این خودرو بوده‌اند و حالا این افزایش قدرت را به ویژه در بزرگراه می‌توان حس کرد. سول Exclaim اسپورت تر از مدل قبلی احساس می‌شود. راننده ارتفاع بالایی در خودرو داشته و میزان دید اطراف نیز مناسب است.

درحالی‌که بسیاری از کمپانی‌ها از گیربکس CVT استفاده می‌کنند، کیا گیربکس 7 سرعته دوکلاچه را انتخاب کرده و این گیربکس نیز با تعویض‌های سریع و نرم کیا را روسفید می‌کند. این گیربکس باعث می‌شود شتاب گیری پویاتری را شاهد باشیم.

سواری خودرو به‌طور شگفت‌انگیزی در سر پیچ‌ها پایدار بوده و تکان‌های بدنه‌ی آن کمتر از حدی است که از یک خودروی بلندقد انتظار داریم. سیستم تعلیق سول سفت بوده و سریع‌تر از حد نرمال از پیچ‌ها عبور می‌کند. در بزرگراه شاهد سواری نرمی هستیم اما نباید از سروصدای جاده غافل شد.

وجود پیشرانه‌ی 1.6 لیتری جدید باعث شده تا احساس کنیم با خودرویی جدید طرف هستیم. این خودرو تمامی نیازهای شهری افراد را برطرف می‌کند. سول Exclaim کابینی راحت و جادار داشته و برای مسیرهای شهری توصیه می‌شود. در مجموع این خودرو برای بحث هیجان رانندگی از 10 نمره موفق به کسب نمره‌ی 6.5 می‌شود.

نقاط قوت:      کاربرد بالا، راحتی، دید بیرونی
نقاط ضعف:    صدای جاده، مصرف سوخت

همچنین ببینید

مقایسه طراحی نسل جدید و قدیم کیا سول

کیا با معرفی سومین نسل از هاچبک جعبه‌ای شکل سول در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2018 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا