سیر تغییر و تحولهای طراحی در خودروهای جدید هیوندای/كیا بعد از ارائه مدلهای جدید سراتو، اسپورتیج، سورنتو، كدنزا ،ریو و … اینك گریبان گیر كراساوور جمع و جور این شركت؛ یعنی كیا « سول » شده است . . .
کیا در نسل جدید سول، تمام تلاش خود را به كار گرفته تا خودرویی متحول در ظاهر و بهینه شده در بخش فنی طراحی و تولید كند. در نمای ظاهری مشخصه های جدید در نظر گرفته شده موجب شده تا هارمونی طراحی كلی بدنه با خودروهای جدید دیگر كیا همچنان حفظ شود.
نمای جلو به لطف به كارگیری چراغ های بزرگ جدید در كنار لامپ های روشنایی LED در روز، كاپوت با طراحی جدید، جلو پنجره كشیده به سبك مدلهای جدید كیا و در نهایت سپر جدید با ورودی بزرگ هوا در پایین، كاملا از مدل پیشین متمایز شده است.
در نمای عقب چراغ های بزرگ از طراحی جدیدی بهره میگیرند كه هم اكنون مجهز به تكنولوژی دیودهای نورانی نیز شدهاند. سپر جدید در نظرگرفته شده برای این قسمت كه همچون نمای جلو، از طرحی اسپرت نیز سود میبرد از مهمترین المانهای بهینه شده در این نما به حساب میآید.
با ورود به داخل كابین طراحی منحصر به فرد آن – همچون نمای ظاهری – یكی از نقاط قوت این خودرو به حساب میآید. فضاسازی بسیار ایدهآل در كنار سیستمهای ارتباطی و سرگرمی جدید (با همكاری مایكروسافت) كه حتی در مدل استاندارد نیز در حد قابل قبولی گنجانده شده، مانند مدل قبلی نظر هر خریداری را به سوی خود جلب می كند كه نباید قیمت وسوسه انگیز آن را نیز از نظر دور نگه داشت!
در بخش قوای محركه دو پیشرانه جدید کیا وظیفه تامین نیروی لازم سول جدید را بر عهده دارند. پیشرانه در نظرگرفته شده در مدل پایه از نوع 1.6 لیتری GDI با حداكثر قدرت 135 اسب بخار است كه 11 درصد نسبت به مدل پیشین قدرتمندتر شده است.
برای مشتریانی كه به دنبال قدرت بیشتری هستند نیز یك پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری جدید دیگر به قدرت 160 اسببخار و گشتاور 194 نیوتن متر (13 درصد قویتر از پیشرانه مشابه قبلی) نیروی تولیدی خود را به وسیله جعبه دنده شش سرعته دستی (قابل سفارش به اتوماتیك) به چرخهای جلو منتقل میكند.