کیا اعلام کرده که کیا سراتو سدان مدل ۲۰۱۵ که تجدیدنظرهای اندکی در مورد طراحی آن انجام داده، موفق به کسب رتبه پنج ستاره ایمنی در تستهای سازمان ملی ایمنی حملونقل بزرگراههای امریکا شده است. کیا سراتو برای مدل سال گذشته، رتبه چهار ستاره را در این آزمون کسب کرده بود.
مهمترین تغییرات کیا سراتو سدان مدل ۲۰۱۵ شامل ستونهای مستحکمتر در جلو و ارتفاع پایینتر لبه زیرین پنجرههای کناری بوده که باعث شده تا رتبه این خودرو در آزمون تصادف بهبود یابد. رتبهبندی NHTSA برای سراتو سدان قبلی مجموع سه ستاره برای تست تصادف از جلو، پنج ستاره در تست تصادف جانبی و چهار ستاره برای تست غلتیدن خودرو بوده است. بهینهسازیهای انجام شده در کیا سراتو مدل ۲۰۱۵ منجر به چهار ستاره در تست تصادف از جلو شده و در همین حال، امتیاز تست تصادف دیگر تغییری نکرده است. همین موضوع کافی است تا امتیاز کلی این مدل را به پنج ستاره برساند.
از سایر جهات، کیا سراتو ۲۰۱۵ همان مدل ۲۰۱۴ باقی مانده است؛ همان مدلی که ارتقای بسیار خوبی نسبت به خودروی کامپکت معرفی شده اولیه پیدا کرده بود. مشتریان کیا سراتو، میتوانند مدل پایه سراتو را با یک موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر انتخاب کنند که ۱۴۸ اسببخار قدرت و ۱۷۷/۶ نیوتنمتر گشتاور دارد. در همین حال، مشتریانی که بخواهند اندکی هوش بیشتر به خرج دهند، میتوانند از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر استفاده کنند که ۱۷۴ اسببخار قدرت دارد و گشتاورش نیز برابر ۲۰۸/۸ نیوتنمتر است و در سراتو EX عرضه میشود. موتور پایه این خودرو همراه با گیربکس ۶ دنده دستی یا ۶ دنده اتوماتیک ارائه میشود. این در حالی است که موتورهای ۲ لیتری فقط با گیربکس اتوماتیک همراه خواهند بود. کیا سراتو مدل ۲۰۱۵ دارای قیمت اولیهای برابر ۱۶۶۹۰ دلار خواهد بود که شامل هزینه تحویل نیز میشود.
استانداردهای ایمنی رفتهرفته سختگیرانهتر میشوند و کمپانیهای خودرو را مجبور میکنند که در جهت ایمنی بیشتر گام بردارند. در حال حاضر میبینیم که خودروسازان به نیاز به سیستم کنترل پایداری به صورت استاندارد پاسخ دادهاند و همینطور تعداد کیسههای هوا را افزایش داده و از سیستمهای هشدار مبتنی بر رادار یا لیزر استفاده میکنند. در همین حال، همه کمپانیها برای اجرای داشتن تکنولوژی دوربین نمای عقب که تا سال ۲۰۱۸ برای همه خودروها الزامی شده است، آماده میشوند. گام بعدی در این راستا، احتمالاً تکنولوژی ارتباط بین وسایل نقلیه (V2V) خواهد بود که NHTSA اخیراً آن را تأیید کرده و خودروسازی مانند کادیلاک نیز قرار است از ۲۰۱۷ از این تکنولوژی استفاده کند.