کیا سراتو 2019 شاید خودروی زیبایی باشد اما قطعاً پرفورمنس بالایی ندارد. البته با معرفی کیا سراتو GT 2020 همهچیز تغییر خواهد کرد. این مدل که در نمایشگاه سما حضور دارد پیشرانهی 2 لیتری 147 اسبی سراتوی استاندارد را کنار گذاشته و از قلب آهنین 1.6 لیتری توربوی 201 اسبی و گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک با پدال شیفترهای روی فرمان سود میبرد. برای هماهنگی با این قدرت بیشتر، کیا از ترمزهای جلوی بزرگتر و سیستم تعلیق مستقل جدید در عقب سود برده است.
البته سراتو GT تنها به بهبود زیر پوست خود فکر نکرده و در بدنه نیز دارای جزئیات گیراتری دارد که از جملهی آنها میتوان به نمای جلوی اسپورت تر، اسپویلر عقب، پوشش مشکی آینههای جانبی و رینگهای 18 اینچی دو رنگ و لاستیکهای تابستانی میشلین اسپورت اشاره کرد.
در داخل کابین هم تغییراتی اعمال شده که برخی از آنها شامل مواردی همچون پدالهای آلومینیومی، غربیلک فرمان D شکل و صندلیهای اسپورت با دوختهای متضاد هستند. بخش اعظم کیت بدنهی این خودرو که در سما حاضر است در مدل جدید سراتو GT Line 2020 بکار خواهد رفت. این خودرو از پیشرانه 2 لیتری و گیربکس CVT استاندارد سود خواهد برد.
گفته شده فروش کیا سراتو/فورته GT از تابستان سال جاری شروع میشود و با دو تریم GT1 و GT2 در دسترس خواهد بود. اگرچه این خودرو نسخهی جذابتر سراتو خواهد بود اما تنها زمان به ما خواهد گرفت که آیا سراتو GT میتواند در برابر خودروهایی همچون هوندا سیویک Si و فولکسواگن جتا GLI دوام بیاورد یا خیر…