کیا برای نخستین بار کانسپتی بنام نیرو را در نمایشگاه فرانکفورت 2013 رونمایی کرد. این خودرو که یک کراساوور سهدر هیبریدی بود، پیشنمایشی کلی از یک کراساوور سابکامپکت هیبریدی محسوب میشد. بدین ترتیب سرانجام نسخهٔ تولیدی این خودرو در نمایشگاه شیکاگو 2016 برای اولین بار رونمایی شد. نیرو که در بین کراساوورهای کیا در زیر اسپورتیج قرار میگیرد، روی پلتفرم مشترکی با خودروی هیبریدی هیوندای یعنی آیونیک ساخته شده اما برخلاف آیونیک، کیا نیرو یک کراساوور سابکامپکت است. این ماشین در ابتدا با قوای محرکهٔ هیبریدی معرفی شد اما چندی پیش در نمایشگاه ژنو 2017 نسخهٔ پلاگینهیبریدی آنهم رونمایی گردید و همچنین کیا اعلام کرده که بهزودی نسخهٔ تمام الکتریکی را هم به خانوادهٔ نیرو اضافه خواهد کرد. بدین ترتیب کیا نیرو هم دقیقاً مانند هیوندای آیونیک در سه نسخهٔ مختلف تولید خواهد شد. در رقابتهای ما ولی پیشازاین نسخهٔ هیبریدی معمولی نیرو در برابر فولکسواگن گلف GTE قرار گرفت و حالا نسخهٔ پلاگینهیبریدی آن در دوئل امروز به مصاف هوندا کلاریتی پلاگینهیبریدی رفته است. نسخهٔ پلاگینهیبریدی نیرو از لحاظ قوای محرکه تفاوت چندانی با نسخهٔ هیبریدی نداشته و هنوز هم از همان پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده میکند که بهتنهایی 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ اما نیرو پلاگینهیبریدی به موتور الکتریکی قدرتمندتری مجهز شده که 60 اسب بخار قدرت دارد. همچنین ظرفیت پکیج باطریهای این مدل نیز به 8.9 کیلووات ساعت ارتقاء پیدا کرده است. مجموع خروجی این سیستم برابر با 140 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور است. همچنین نیرو پلاگینهیبریدی برخلاف نسخهٔ هیبریدی معمولی، از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم برخوردار شده و میتواند تا 42 کیلومتر را در این حالت طی کند. علاوه بر این، همانند تمامی خودروهای پلاگینهیبریدی، در این ماشین هم امکان شارژ باطریها از طریق کابل برق هم وجود دارد.
همچنین ببینید
مقایسه طراحی نسل جدید و قدیم کیا سول
کیا با معرفی سومین نسل از هاچبک جعبهای شکل سول در نمایشگاه خودروی لسآنجلس 2018 …