کیا در نمایشگاه دیترویت نسل جدید مدل سراتو یا با نامی که در ایالاتمتحده شناخته میشود، فورته (Forte) را رسماً رونمایی کرده است. هرچند سراتو عملکردی مشابه استینگر ندارد اما نسل سوم این سدان کامپکت در طراحی تا حدودی از برادر بزرگترش الهام گرفته است. در استایل بیرونی سراتوی جدید کاپوتی کشیده و صندوقی کوتاه دیده میشود که نمای فستبک مانند و مشابه استینگر به آن بخشیده است. همچنین این بخش عقبی کوتاه به همراه سقف شیبدار، استایلی کوپه مانند را در خودرو ایجاد کرده است.
در چراغهای جلوی سراتو شباهتی با استینگر دیده نمیشود اما چراغهای عقب آن به خاطر شکل کلی افقی و اتصال به یکدیگر، تا حدودی به چراغهای عقب کراساوور اسپورتیج شباهت دارند. بهطورکلی در مورد نسل جدید سراتو گفته شده راحتی بالاتری نسبت به نسل خود را همراه با بهبود در طراحی داخلی و خارجی و همینطور بهبود مصرف سوخت و فناوریهای کمکرانندهٔ پیشرفته ارائه میکند.
در داخل نیز طراحی داشبورد از استینگر الهام گرفته است. از نکات برجستهٔ این قسمت میتوان به دریچههای تهویهٔ دایرهای شکل، صفحهنمایش لمسی هشت اینچی، متریال خوش لمس، تم افقی و دکمههای کوچک اشاره کرد. نسل جدید سراتو بهصورت استاندارد به کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل نیز مجهز شده است. یکی دیگر از ویژگیهای مفید این ماشین قابلیت شارژ بیسیم آن است که با دستگاههای اندرویدی و همچنین آیفون 8 و آیفون X سازگاری دارد. علاوه بر این، سراتو به سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون 320 واتی هم مجهز شده است.
در بخش تجهیزات ایمنی و سیستمهای کمکراننده هم کیا موارد زیادی را برای نسل جدید سراتو در نظر گرفته که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم نظارت بر نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط و حفظ حرکت میان خطوط، سیستم جلوگیری از برخورد و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. چراغهای تمام LED نیز برای این سدان کرهای قابل سفارش هستند. همچنین ازآنجاییکه طول کلی نسل جدید سراتو با 8.1 سانتیمتر افزایش به 4.64 متر رسیده است، فضای پا و حجم صندوق بار آنهم افزایش پیدا کرده است.
کیا برای قوای محرکهٔ نسل جدید سراتو یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر مجهز به چرخهٔ اتکینسون و سیستم خنککنندهٔ EGR را ارائه کرده که هردوی آنها به کاهش مصرف سوخت کمک میکنند. برای انتقال نیروی این موتور نیز یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به همراه یک نمونهٔ CVT در نظر گرفته شده که دومی توسط خود کیا توسعه پیدا کرده است. هرچند قدرت و گشتاور موتور 2 لیتری سراتو نسبت به قبل ثابت مانده و همچنان 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور تولید میکند ولی به لطف ویژگیهای جدید، کیا تخمین زده است که نسل جدید سراتو با گیربکس CVT در هر صد کیلومتر 6.7 لیتر سوخت مصرف کند که 0.6 لیتر کمتر از نسل قبلی با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک است.
نسل جدید سراتو همچنین روی پلتفرم تجدیدنظر شدهای ساخته شده که 54 درصد آن از فولاد با مقاومت بالای پیشرفته ساخته شده و 16 درصد مستحکمتر از قبل است؛ بنابراین کیا انتظار دارد که نسل جدید این سدان کامپکت بالاترین امتیاز را از موسسهٔ ایمنی IIHS دریافت کند. نسل جدید سراتو در سه تیپ LX، S و EX به بازار عرضه خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. انتظار میرود این ماشین اواخر سال جاری در ایالاتمتحده عرضه گردد.