کیا همانطور که در نمایشگاه پکن وعده داده بود، مدل K4 را با کمترین تغییرات نسبت به نسخه کانسپت روانه بازار نمود. بهجز چرخهای کوچکتر و سر و دُم دوستانهتر، تقریباً همه چیز همان چیزی است که بهعنوان نمونه نمایشی معرفی شده بود.
با طول 4.7، عرض 1.81 و ارتفاع 1.46 و فاصله بین دو محور 2.77 متر، در واقع این خودرو در سگمنت C قرار گرفته و یک نسخه مینی از اپتیما محسوب میگردد. این ابعاد نشان میدهد که K4 بر اساس هیوندای میسترا (Mistra) ساخته شده و چیزی بین سراتو یا K3 (با طول 4.56 متر) و اپتیما یا K5 (با طول 4.85 متر) میباشد.
طراحی فضای داخلی این خودرو هم مشابهت زیادی به سوناتای 2015 دارد. مخصوصاً دریچههای مرکزی هوای داشبورد، صفحه نمایش بزرگ. البته سایر اجزا همانند فرمان سه پره اسپرت و نمایشگرها مطابق سلیقه مدرن کیا طراحی شدهاند. مطابق ادعای کیا، فضای سرنشینان جلو و عقب K4 بسیار مطلوب بوده و از بهترینهای این کلاس میباشد.
برای پیشرانه یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر 143 اسبی و 176 نیوتنمتری یا یک موتور 2.0 لیتری 155 اسبی و 192 نیوتنمتری در نظر گرفته شده است. این پیشرانهها متکی به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای انتقال نیرو میباشند. همچنین موتورهایی از خانواده پروسید GT هم با 204 اسب بخار و 265 نیوتنمتر با استفاده از 1.6 لیتر حجم و توربو شارژر و کلاچ دوگانه و گیربکس هفت سرعته خودکار ممکن است در آینده به این خانواده افزوده شوند.
کیا ممکن است از نامی متفاوت از K4 برای بازارهای جهانی بهره گیرد. شاید هم فروش آن را محدود به کشور چین بنماید. باید دید این خودروی تازه از راه رسیده چه سرنوشتی خواهد داشت.