ظاهراً طرفداران هاچبک های داغ باید برای خرید کیا سید GT جدید تا سال 2019 منتظر بمانند. این خودرو از زیرساخت مشترکی با هیوندای i30 N بهره میبرد. بنا به گفته اتوکار، محصول جدید کرهایها توسط آلبرت بیرمن توسعه یافته، کسی که در پشتصحنه i30 N نیز حضور داشته و البته بخش اعظم فرایند توسعه آن در پیست نوربرگ رینگ بوده است.
البته گروه هیوندای موتور مطمئن خواهد شد که این دو خودرو بازار یکدیگر را تحت تأثیر نخواهند داد. به عنوان نتیجه، هاچبک داغ کیا کمتوانتر از هیوندای i30 N خواهد بود و ظاهراً از همان پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرتی کمتر بهره خواهد برد. این پیشرانه در هیوندای دو خروجی 250 و 275 اسب بخاری دارد. نسخه قویتر i30 N در عرض 6.1 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعتی دارد.
از طرف دیگر کیا سید GT جدید به احتمال زیاد قدرتی در حدود 200 اسب بخار خواهد داشت و بدین ترتیب ارزانتر خواهد بود. این خودرو میتواند جایگزین ارزانتری برای فولکسواگن گلف GTi محسوب شود. اتوکار میگوید شاید سید GT از قوای محرکه هیوندای استفاده نکند و قوای محرکه هیبریدی ملایم 48 ولتی با قدرت حدود 200 اسبی را در نظر بگیرد. البته احتمال وقوع چنین امری بسیار کم است.