کیا استونیک

کیا هم مانند هیوندای در ابتدا با مدل KX3 به بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت وارد شد که این خودرو صرفاً برای بازار چین طراحی شده بود. سپس مدت کوتاهی پس از معرفی هیوندای کُنا، کیا هم در نمایشگاه فرانکفورت کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدیدی بنام استونیک را رونمایی کرد و بدین ترتیب برای اولین بار به‌طورجدی در این بخش حضور پیدا کرد. استونیک روی پلت‌فرم مشترکی با هیوندای کُنا ساخته شده و اشتراکات زیادی با آن دارد. یکی از این اشتراکات در بخش پیشرانه‌های دیده می‌شود. کیا برای استونیک چهار پیشرانهٔ مختلف را ارائه کرده که دو نمونهٔ آن‌ها با کُنا مشترک هستند. این دو موتور شامل نمونهٔ 1 لیتری سه سیلندر و 1.6 لیتری دیزلی می‌شود. دو موتور دیگر استونیک اما که منحصر به آن هستند یک نمونهٔ 1.25 لیتری که در نسل جدید پیکانتو هم ارائه شده و یک موتور بالا ردهٔ 1.4 لیتری. ولی در این دوئل ما به جهت ایجاد شرایطی کاملاً یکسان و برابر میان دو خودرو، برای استونیک هم همان موتور 1 لیتری سه سیلندر بنزینی توربو را انتخاب کرده‌ایم که دقیقاً با موتور کُنا یکسان بوده و 120 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در بخش گیربکس‌ها اما انتخاب‌های استونیک به دو نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه محدود می‌شود. کیا استونیک طی دو ماه ابتدایی سال گذشته در بازار اروپا بیش از 9100 دستگاه فروش داشته است.

همچنین ببینید

مقایسه طراحی نسل جدید و قدیم کیا سول

کیا با معرفی سومین نسل از هاچبک جعبه‌ای شکل سول در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2018 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا