نگاه جهانیان به خودروهای کیا چیست؟

ماه ژانویه و ابتدای سال جدید میلادی معمولا زمانی است که تولید کنندگان خودرو در سراسر جهان عملکرد سال قبل خود را تشریح می کنند و به این موضوع می پردازند که آیا سرمایه گذاری، طرح و استراتژی آنان برای ایجاد یک دوره موفق در طول سال جواب داده است یا خیر!. یکی از این تولید کنندگان می تواند شرکت خودروسازی کیا باشد که در هفته اول 2019 میلادی عملکرد خود در سال 2018 میلادی را تشریح کرده و آمار فروش جهانی خود را در طول 12 ماه سال گذشته ارائه کرده است.

شرکت خودروسازی کیا می گوید که در سال 2018 میلادی موفق به فروش 2 میلیون و 812 هزار و 200 دستگاه خودروی مختلف در سراسر جهان شده است. این آمار شاید پیشرفت بزرگی برای کیا نبوده و فروش آن افزایش زیادی تجربه نکرده است، زیرا این خودروساز کره ای موفق شده در سال 2018 میلادی آمار فروش خود را به میزان 2.4 درصد نسبت به سال 2017 میلادی افزایش دهد. اما کیا یک برنامه ویژه برای سال 2019 میلادی داشته و تصمیم دارد آمار فروش خود را به 2.92 میلیون دستگاه در سال افزایش دهد. در بین محصولات کیا، خودروی شاسی بلند “کیا اسپورتیج” محبوب ترین و پرفروش ترین برند این شرکت معرفی شده است که در سال گذشته موفق به فروش 501 هزار و 367 دستگاه در سراسر جهان شده است و در پشت سر آن با یک اختلاف زیاد خودروی “کیا ریو یا K2” با آمار فروش 355 هزار و 852 دستگاه قرار می گیرد. سومین محصول پرفروش کیا در بازارهای جهانی، کیا فورت، سراتو یا K3 خواهد بود که توانسته توجه 328 هزار و 504 نفر را به خود جلب کرده و آنان را مشتری کیا کند.
بنابراین می توان گفت که علیرغم بهبود جایگاه خودروسازان کره ای در اذهان مشتریان، هنوز اغلب افراد تنها به سراغ محصولات اقتصادی و ارزان قیمت کره ای می روند و درست به همین علت است که خودرویی مانند کیا استینگر علیرغم تمام ویژگی های خود فروشی در محدوده 20 هزار دستگاهی را تجربه می کند که رقمی کمتر از یک بیستم کیا اسپورتیج به نظر می رسد.

همچنین ببینید

مقایسه طراحی نسل جدید و قدیم کیا سول

کیا با معرفی سومین نسل از هاچبک جعبه‌ای شکل سول در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2018 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد کیا